fredag 21. november 2008

Oppgave 7 - Modul 2:"Digitale tester"

Jeg må virkelig si at lærestoffet til denne modulen var interessant! Den har gitt meg mange A-ha opplevelser etter hvert som jeg har lest og forstått stoffet! Mitt kollegie vil helt sikkert få presentert eksempler på hvordan man kan lage gode digitale tester - både til formativ og summativ bruk! Jeg har blant annet spurt en medstudent i dette kurset om å få "låne" en engelsk glosetest som jeg ble imponert over!

Først i denne modulen har jeg sett sammenhengen med det å skrive/reflektere, diskutere i forum og arbeide med noe praktisk (testen) som svært nyttig! Å ta andre sine tester har inspirert meg, og vært en støtte i min forståelse av litteraturen knyttet til denne modulen. Det er laget veldig mange gode tester som har gitt meg ideer og tips til å videre utforske dette verktøyet og bruken av det i undervisningssammenheng.

Det var nyttig å lage en egen test. Først ved en slik oppgave (arbeidskrav) kunne jeg prøve å anvende lest teori i praksis, og dermed vise dere andre at jeg har blitt litt klokere:-). Jeg ser jo at det er vanskelig å lage gode digitale tester, og at planlegging og hensikt (ha et formål) med slike tester er viktig å ha i bunnen (men slik er det vel med all læringsaktivitet som lærere planlegger!).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar